ضرورت استفاده از کرم دور چشم

۳۳۸ بازديد

ضرورت استفاده از کرم دور چشم

پوست صورت هر فرد جزو حساس‌ترین نقاط بدن او می‌باشد، چرا که روزانه ممکن است در معرض انواع آسیب‌ها و آلودگی‌های محیطی قرار بگیرد. ناحیه دور چشم نیز با توجه به این‌که در اثر موارد مختلف می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد، بایستی به خوبی تحت مراقبت قرار گیرد تا دچار مشکلاتی هم‌چون پف کردن، چین و چروک و … نشود. در عین حال جالب است که بدانید پوست زیر چشم نازک‌ترین قسمت از پوست صورت و بدن انسان‌ها است.

پس با این وجود بهتر است که همیشه از روش‌های مفید و کاربردی که عارضه‌ای نیز به همراه ندارد برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. یکی از این راه‌کارها استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است که بسیاری از متخصصین نیز در این زمینه به فواید فوق‌العاده آن برای مراقبت از پوست حساس اطراف چشم اشاره کرده‌اند.

از این رو فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی یکی از عرضه کنندگان برتر در زمینه ارائه لوازم مراقبت از پوست می‌خواهیم در این مطلب ضرورت استفاده از کرم دور چشم را برای شما همراهان عزیز بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل‌تر اقدام به خرید این محصول کنید. اگر علاقمند هستید که درباره کرم دور چشم و مزایای آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کرم دور چشم چیست؟

معمولا بیشتر کرم هایی که در بازار وجود دارند، با موادی که شامل مقدار زیادی مرطوب کننده هستند، فرموله شده اند ولی در کرم های دور چشم کمی موضوع متفاوت تر است. ساختار اصلی این محصولات را بیشتر آب تشکیل می دهد و گلیسیرین هم جزو دیگر فراورده هایی است که در آن ها وجود دارد و دلیل وجود آن، کمک کردن به پوست برای جذب راحت تر آب است. موادی به نام امولسیفایرها هم به کرم های دور چشم اضافه می شوند تا آب و چربی از یکدیگر جدا نشوند.

البته وجود نرم کننده در ساختار کرم های دور چشم بی تاثیر نیست و باعث می شوند به راحتی روی پوست پخش شوند. نکته ای که درباره کرم دور چشم وجود دارد این است که این محصولات باید از سایر پماد های نرم کننده غلیظ تر باشند تا به راحتی روی پوست لیز نخورند و پخش نشوند.

 

کرم دور چشم چیست

مزایای اصلی استفاده از کرم های دور چشم

کرم های دور چشم این روزها بنا بر دلایل کاملا مشخص، بسیار محبوب شده اند. استفاده اصولی و منظم از این محصولات، مزایایی نظیر رطوبت رسانی، تغذیه پوست و جلوگیری از بروز نشانه های پیری پوست را برای فرد به همراه خواهد داشت. البته این ها فقط بخشی از مزایای استفاده از کرم دور چشم هستند. به طور کلی ویژگی های یک کرم دور چشم خوب عبارت است از:

  • کاهش چین و چروک های دور چشم
  • کاهش پف دور چشم
  • روشن کننده و از بین برنده تیرگی های دور چشم
  • بازسازی سلول های پوست دور چشم
  • ویتامین رسانی به دور چشم
  • ترمیم و جوانسازی پوست دور چشم
  • آبرسانی دور چشم
  • سفت کننده ناحیه دور چشم

از چه سنی مصرف کرم دور چشم را شروع کنیم؟

همیشه میگویند پیشگیری بهتر از درمان است. از کرم های دور چشمی که از چروک شدن دور چشم پیشگیری می کنند، پیش از شروع این عارضه استفاده کنید. سنین جوانی بهترین سن برای استفاده از کرم های دور چشم است. حتی اگر هنوز هم سیاهی و چروک های ریز را روی پوست دور چشم خود مشاهده نمی کنید، باز هم استفاده از این کرم ها را جدی بگیرید. به طور کلی تا 20 سالگی نیازی به استفاده از کرم های دور چشم نیست اما از سن 20 سالگی به بعد، باید استفاده از این کرم ها را جدی بگیرید.

استفاده از کرم دور چشم

نحوه استفاده از کرم دور چشم

برای استفاده بهتر کرم های دور چشم و نتیجه گیری موثرتر از آن، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پیش از استفاده از کرم دور چشم باید پوست خود را تمیز کنید. تونر مناسب دور چشم بهترین گزینه برای پاکسازی منافذ پوست در این ناحیه است. تونرها آلودگی‌ها را از سطح پوست‌تان به ملایم‌ترین شکل ممکن پاک می‌کنند. این کار باعث می شود تا کرم دور چشم بهتر جذب شود و اثربخشی بالاتری داشته باشد.
  • پس از این که پوستتان تمیز شد، کرم دور چشم خود را بردارید و به اندازه یک نخود از آن را روی انگشت چهارم (انگشت حلقه) خود بزنید.
  • دقت کنید، از آن جایی که کرم های دور چشم غلظت یالایی دارند، اندازه یک نخود برای هر دو چشم شما کافی است.
  • حال باید از گوشه داخلی زیر چشم شروع کنید و به سمت استخوان ابروی خود نقاط کوچکی از کرم را بزنید.
  • نقاط کوچک کرم را به صورت نیم دایره تا استخوان ابروی خود بمالید. پس از آن نیز به آرامی روی طرح های نیم دایره ضربه بزنید تا گردش خون ایجاد شود و محصول به طور کامل جذب شود. مطمئن شوید زمانی که این کار را انجام می دهید، پوست را نمی کشید.
  • توجه داشته باشید، اگر چشمان حساسی دارید، کرم را بیش از حد به چشم ها نزدیک نکنید.
  • اگر می خواهید بعد از کرم دور چشم از کانسیلر یا هر محصول مراقبت از پوستی استفاده کنید، بهتر است چیزی در حدودً ۹۰ ثانیه به آن زمان دهید تا کاملاً جذب شود.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم

اگر تنها چند لحظه با سر انگشتانتان پوست اطراف چشم خود را لمس کنید، متوجه میزان ظرافت، حساسیت و نازکی آن خواهید شد. بنابراین یکی از قسمت‌هایی از پوست شما که زودتر در معرض عوامل تهدید آمیز پوستی قرار می‌گیرد پوست دور چشم‌تان است. برخی از مشکلات بارز و شایعی که در ناحیه پوست دور چشم با آن مواجه می‌شوید چین و چروک، تیرگی، پف کردن و حتی گودی زیر چشم است. این مشکلات معمولا با پا گذاشتن به سنین بالاتر بیشتر روی صورت جلب توجه می‌کنند.

اما اگر شما روتین پوستی مناسبی برای تمام نیازهای ضروری پوستتان داشته باشید، می‌توانید آثار پیری پوست را از صورتتان دور کنید. ضرورت استفاده از کرم دور چشم هم دقیقا در جلوگیری از پیری پوست کاربرد دارد. یک کرم دور چشم مناسب در ابتدا با تامین رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم، آبرسانی عمیق به سلول‌های حساس پوست دور چشم و تامین نیازهای اساسی‌تر پوست، جوانی و شادابی بیشتری را برای پوست شما فراهم می‌کند و اجازه نمی‌دهد زیبایی و طراوت پوستتان تحت تاثیر عواملی مانند سن قرار بگیرد و کاهش پیدا کند.

 

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

اشتباهات متداول هنگام استفاده از کرم دورچشم

  • استفاده از کرم دورچشم بسیار وسوسه کننده است و بسیار آسان. این در حالیست که ، ناحیه چشم بسیار کوچک است. حواستان باشد مقدار زیادی از کرم را یکجا زیر چشمتان خالی نکنید چرا که نیازی نیست. اندازه یک عدس کوچک برای کل چشم کافی است.
  • توصیه می کنیم کرم دور چشم خود را بعد از تمیز کردن، هنگامی که پوست شما تازه با حوله خشک شده اما هنوز کمی رطوبت دارد، روی صورت خود قرار دهید. در مقایسه با استفاده مستقیم از آن روی پوست خشک، نتایج بهتری از این طریق خواهید گرفت.
  • شما باید کرم دور چشم را در بالای استخوان گونه بمالید. سپس آن را به آرامی با استفاده از ضربه زدن و بدون نزدیک شدن به خود چشم ماساژ دهید. از انگشت حلقه استفاده کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید. فشار زیاد میتواند باعث چین و چروک مضاعف شود.
  • بسیاری از مردم فکر می کنند کرم دور چشم فقط برای استفاده در شب است. اما قهوه و هیالورونیک اسید ترکیبات فوق العاده ای برای کاهش پف صبحگاهی و سیاهی دور چشم هستند.

کرم های دور چشم دارای چه موادی هستند؟

یک کرم دور چشم خوب، حاوی موادی است که سلول های دور چشم را ترمیم و بازسازی می کند. معمولا کرم های دور چشم خوب، دارای هیالورونیک اسید غلیظ هستند تا علاوه بر آبرسانی، چین و چروک اطراف چشم را کاهش دهند. انواع پروتئین ها و عصاره های جلبک های خاص نیز در این کرم ها یافت می شود تا علاوه بر انعطاف پذیری و مرطوب کنندگی دور چشم، عملیات لیفتینگ دور چشم را هم انجام دهند. لایه برداری نامحسوس کرم های دور چشم، برای افرادی که می خواهند از تیرگی دور چشم رهایی یابند، بسیار موثر است.

ترکیباتی که معمولا در کرم های دور چشم یافت می شوند شامل کافئین، آلفا هیدروکسی اسید، رتینول، عصاره چای سبز، ویتامین کا و ویتامین سی، آنزیم Q10، پپتید، ویتامین E و A و لایه بردارهای ضعیف است که بسته به نوع کرم دور چشم، درصد هر کدام از این مواد تغییر می کند.

نکات مهم برای نحوه استفاده کرم دور چشم

در هنگام زدن کرم دور چشم برای نتیجه گیری بهتر به این موارد توجه داشته باشید:

  • هرگز کرم های دور چشم را آنقدر نزدیک به چشم هایتان نزنید که مژه هایتان نیز کرمی شوند و یا کرم وارد چشم گردد.
  • در حین زدن کرم دور چشم به هیچ عنوان آن را در اطراف چشم مالش ندهید و تنها با نوک انگشت کوچک برای جذب کرم ضربه های آرامی به آن وارد کنید.
  • اگر می خواهید بعد از زدن کرم دور چشم از کانسیلر یا هرگونه محصول مراقبتی استفاده کنید، بهتر است 90 ثانیه صبر کنید تا این کرم جذب پوست شود.
  • هرگز کرم های دور چشم را بیش از اندازه مصرف نکنید، چرا که پوست دور چشم تحمل چربی زیاد را ندارد و استفاده بیش از اندازه آن می تواند باعث ایجاد پف دور چشم یا سوزش چشم ها در روز بعد‌ شود.
  • هنگام خرید کرم دور چشم به ضد حساسیت بودن آن توجه داشته باشید و این مورد را جز معیارهای اصلی‌تان در انتخاب کرم دور چشم قرار دهید، تا در حین استفاده از آن دچار سوزش چشم نشوید.
  • معمولا از سن بیست تا بیست و پنج سالگی لازم است مصرف کرم دور چشم را شروع کنید که حتی اگر چین و چروکی هم ندارید، از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.
کرم دور چشم

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.